häst på ''rymmen'' & en galet bra prao plats.

Nu har jag varit i stallet & praoat. Det har hänt så himla mycket, både roliga och jobbiga saker.
Jag har fått mocka många hagar, tagit ut hästarna på morgonen. ( då dom är som galnast. )
Fixat foder och mockat flisans box, ridit (skrittat) och gått på promenad med galnaste hästen i världen, den hästen jag rider. FELICIA alltså.
Om ni undrar varför jag skriver Flisan och Felicia så är det för att hon kallas Flisan men hon heter Felicia. Jag ska börja skriva ett av dom från och med nästa inlägg.
Det blev inte bilder idag heller. Det regnade när jag åkte till stallet så tyckte det var onödigt att ta med kameran och förstöra den.

''häst på rymmen, förklaring''
Felicia rymde när jag skulle ta in henne i hagen efter att jag promenerat henne.
Hon drog sig bakåt och slängde sig. Jag var ju inte beredd heller.
Jag hängde efter i grimskaftet ett tag men kunde inte hålla emot henne. Vet inte hur hon kan vara så stark!? Hon har alltid varit det.
Hon galopperade och hoppade i diken & blev skit sur på vissa hästar som stod i hagen bredvid där hon sprang PÅ ÄNGEN.
När jag fick tag i henne vart jag skit sur. Hon drog även om hon hade kedja .. såå ?
JaJa, bättre lycka nästa gång kanske ?
Ska ju ut imorgon och skritta lite utomhus så hon får röra på benet.
Hon verkade inte ha så ont efter som hon sprang runt som en idiooot.
Det var ingen hovböld. Vi och hovslagaren tror att det bara är en LITEN sträckning.
Men hörni, ska gå nu. Vi hörs såklart senare ikväll.
Ska ut och äta på Ming Palace med mamma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0