gulligt värre!

Idag red jag Freja igen, och det gick jätte bra!
Hon är så envis och stark från marken men så lungn och fin dom 2gr hon blivit
riden. Man vet ju aldrig vad som händer sen eftersom jag bara har skrittat en så länge.
Men hon travade några steg idag och det gick bra. Det endå hon gör när man rider henne det är väl
att hon slänger med huvudet och stannar och svänger. Hon kan skänkeln nu bättre en förut. Då gick
hon inte ens framåt om ingen gick med. Istället bet hon mig i mina fötter ^^ så sööt !
Sen när J  hämtade spö så ville hon gå fram när man nudda henne lite.
Men idag kunde jag rida en stund på slutet utan spö och då lyssnade hon på skänkeln (:
Hon förstår också att jag vill att hon ska göra halt när jag vill det.
Det ända jobbiga det är väl att man måste överdriva med att beröma henne om hon gör rätt.
Eftersom hon inte är hanterad så mycket så finns det ju mycket jobb med henne.
Hon är ju så fin att hålla på med förutom att hon blir orolig om ska gå iväg och hämta sadel osv.

Men nu måste jag sova, och jag kommer inte vara duktig på upptatering dom 2 dagar som kommer.
Har ett jätte stort religion prov på torsdag och jag har inte ens tittat på papperna.


haha mobba inte mina kläder och hur jag sitter (;



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0