Rida i sjön!

Japp, om Flisan blir frisk så ska jag med stallgänget och rida i sjön! Transport dit.
Dem ska typ dit om 1-2 veckor. SNÄLLA BLI BRA NUUU. Min kusin kanske hänger med och fotar.
Men om inte så blir det bara nån enkel bild. Jag vet att någon kommer tjuvta! ;)
Bara roligt ju. Man får ju se hur man ser ut när man inte är beredd? Men isf, så ska jag rida i shorts och nått linne typ. Det blir isf första badet på hela året. Och det blir isåfall med HENNE :D
älskar henne så mycket så orden inte räcker till.
Jag tror inte att någon förstår.
Jag ska nu berätta ''historian'' om mig och Flisan från första början. Ända sedan ridskolan.
Det var typ 2009 hon kom till Nyby Torshälla Ridklubb. Hon var en väldigt tjurig ponny & väldigt stark.
Det var ganska många som var lite rädda för att tex sadla henne osv. Hon högg, verkligen högg. För när jag hade tagit ut henne till stallgången och började borsta, så högg hon mig nästan under armen. Jag fick köttsår?! Fick åka upp med det tillomed. Jag vågade inte borsta henne mer. Sen såldes hon och jag vart jättejätte ledsen. Hon var ju fortfarande min favorit men jag var rädd för henne. Jag visste inte vart hon såldes, inte ens vilken stad. Gick runt och tänkte på det i typ tre veckor. Sen efter typ 3 månader så såg jag att någon Flisan sökte medryttare. Jag visste ju inte att det var hon, men allt som stod stämde med henne. Så jag mailade, och många hade mailat, flera stycken, eftersom dom visste vem hon var. Jag blev svarad av ägaren 3 dagar efter. (tänker inte ta upp vad vi skrev här).
Men det blev iaf provridning och jag var superglad! Ville bara hålla om henne och verkligen ALDRIG släppa taget.
Sen blev det så att jag fick börja rida henne! jag var den första som provred av alla mailen hon hade fått. Jag är verkligen tacksam! Jag älskar henne över allt annat. Vi har hittat det man gillar hos varandra. Men nu när hon är halt så har jag ju bara umgåts med henne. Jag har varit lite hattig. Men jag ska sluta med det från och med nu. Nu är det såhär, hon går före ALLT. Jag tänker inte börja rida någon annan häst. För det är med henne jag trivs. Jag skulle inte må bra utan henne. Skulle sitta och deppa och ångra att jag lämnade henne.
MEN NEJ, SÅHÄR ÄR MIN ''HISTORIA'' IAF.
Skulle gärna vilja höra era angående era egna eller medryttarhästar ? :)
Jag skrev faktiskt det här på 25 minuter. Så var lite schysta? ;)
Ha en bra kväll.
Flisan på ridskolan. Jag vet, bilden är utlagd fler gånger! Ursäkta mig för det!

Kommentarer
Postat av: Linn

Ni är så fina ihop, som Yin & Yang, Piff & Puff, Kling och Klang, ja, helt perfekta <3

2011-06-05 @ 22:40:54
URL: http://peaceandlovee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0