Pärlan♥

MIN UNDERBARA PÄRLA!♥
visste ni att jag fick en ponny i söndags .
gissa om jag är glad? ;DD Det är ju typ vad alla hästtjejer drömmer om!!
Hon är en mysig liten new forest ! Men väldigt stark , hon har tyvär inte blivit hanterad så mycket
så hon drar och går över mig när jag går med henne..! Men jag tränar med henne i paddocken men spö
och godis . Ifall hon skulle dra så piskar jag henne på bogen sen om hon stannar när jag vill det
så får hon godis ! Hon har blivit så duktig och jag slutade när det gick som bäst!
Det är därför jag inte vart så aktiv här på bloggen eftersom jag har haft fult upp!
Jag ser att Emma har bloggat en hel del. Men hon har säkert inte lika mycket att göra !

TRANSPORTEN

Ni ska få höra om historien när vi skulle hämta henne !
Vi gick upp klockan 05:30 för att kunna äta frukost och klä på oss ta med alla
grejor osv. Sen åkte vi till närsjö och väntade på Ida. Då springer en häst ut ur stallet!
Jag såg att det var Flisan och vi försökte fånga in henne men hon sprang runt som en galning!
Men till slut fick jag tag på henne och gick in med henne. När jag kommer in istallet så ser jag hur allt
har ramlat ner och det låg bajs på golvet och hon hade ätit upp allas frukosthinkar och hö!
Så det var ju bara att ringa Joanna klockan 6 på morgonen! stackarn.
Efter det gick jag mamma och Ida ner till transporten och fixade där.
Sen var det bara att åka !
När vi kom fram så hämtade jag henne och lasta henne direkt!
Det tog typ 5 min att få in henne så hon är ju lätt lastad. Hon vill ju bara testa? (;
Jag har video och bilder på när jag lastar henne . Vill ni se videon ?
Sen åkte vi och det gick jätte bra hon var inte ens nervös ! Vi stannade tre gånger och kollade
till henne även fast vi hämtade henne i örebro bara. Men jag var orolig!
När jag lasta ur henne gick hon rakt ut och hon brydde sig inte ens om dom andra hästarna även
fast dom var nyfikna ^^
Vi  släppte ihop henne och en annan häst som heter speed. Trodde det skulle vara kul
att kolla på men dom åt bara gräs och hälsa inte ens på varandra -.-

Tyvär så har inte jag hittat min ''överförare till datorn'' från min system kamera.
Men jag ska försöka leta imorgon efter som dom flesta bilder ligger där !
Men jag har några från min mobil som ni kan få se!
Skriver om dagen imorgon !










Kommentarer
Postat av: Alice

kan ni inte blogga mer ?



sitter och kollar på den typ varje dag !

då kommer typ samma saker upp ? :) <3

2011-06-08 @ 08:04:49
Postat av: Sara Södergren

Vart är det hon står ? I vilket stall ? :)

2011-06-08 @ 18:02:18
URL: http://vickelbyponny.blogg.se/
Postat av: Sara Södergren

Vart står hon ? I vilket stall ? :)

2011-06-08 @ 18:03:33
URL: http://vickelbyponny.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gud vad fin hon är ;) Är det en D eller C ponny? Hur gammal är hon och vad har hon för utbildning? Kan du inte lägga upp en video när du rider henne? :)

2011-06-10 @ 11:35:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0