Hemfärd imorgon.

Idag:
har jag varit ute på någon ö och stekt! Badade inte,  för kallt för mig :$ Ätit burger king också. Verkligen inte gott. Smakar ju bara vatten? Iaf inget jag skulle rekomendera.

Jag har också fått reda på att Flisan kanske har kolik. Fast dom tror inte det. Men de kommer en och typ kollar henne på Tisdag. Det som hände var att hon rymde på morgonen och åt höpåsarna som stod framme, brukar till morgonen (dom andra hästarnas) och spran runt utanför stallet typ. Vart livrädd när jag hörde det. Hennes ägare har nu kollat henne lite och hon verkar må bra. Men man får väl veta mera på Tisdag, jag hoppas verkligen inte hon har det.. hon håller ju precis på att bli bra efter att hon varit halt. Eller haft ont i benen (eller hur man säger).
Är det jag som har otur med alla hästar jag rider eller? Fast jag tror nog inte det, för alltså hon  har jju varit frisk i dem 5 månader jag ridit henne innan. Vi har haft de bästa tiderna med varandra.
Men det blir säkert bra. Lämnar ju inte direkt henne för att hon mår dåligt. Då älskar man inte hästen utan är ute efter att bara rida? Och det tycker jag inte är okej.
Hästarna är ju inte ens till för att bli ridna (egenktligen). Dem är snälla och låter oss sitta på deras ryggar. Man ska ha respekt för dem. För dom betyder faktiskt väldigt mycket och lever faktiskt precis som vi människor gör.
Men det hoppas jag att alla har. Men man gör ju som man vill, men det är ju en sak man kan tänka på iaf.
Imorgon:
ska jag typ ner till ''Nordstan'' som det kallas här i gbg och leta efter lite kläder typ.
Sen ska jag ta tåget hem med min envisa syster och hennes kille.
Tåget går ungefär klockan halv fyra eller något sånt. Jag ska iaf äta mc-mac donald's innan. MUMS.
Vi hörs sent på kvällen imorrn. För jag komer typ hem runt halv åtta! Tänkte sova borta, men kan nog inte det. Ska snacka lite med mamma som känns som ett år sedan det också. Ha ha.
En bild från hopptröningen för Magnus Haglund i viktras. Mycket päls var de!
Hon är mycket ljusare nnu också. Men ni ska få en video när jag hoppar osv när hon blir frisk.
För er som tycker bloggen är rolig redan nu, så kommer den BLIR roligare när hästen blir helt frisk.
Då kommer kanske några av er se oss på några tävlingar också? :) Fast blir mycket träning innan.
äcklig ful gul jacka. HUR KUNDE JAG HA DEN? jaja, går ju inte att ångra? ;)

Har lärt mig sjukt mycket på henne. Är minst hälften så duktigare än vad jag var när jag började rida denna skönhet.
Puss.
Vi hörs !

Kommentarer
Postat av: Alexandra Helander

Hej, det har inte med texten att göra.., men kan inte du lägga ut klippet när du trillade av flisan på hoppträningen? Snälllllla! ;)



2011-06-05 @ 22:02:30
URL: http://alexandrahelander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0